tirsdag 16. november 2010

Facebook


Har reflektert litt over Facebook-profil-statuser som jeg ser går igjen hos flere. Og da ofte så triste og dype at man får litt sånn flash av de populære bildene "gråtende barn" som hadde sin storhetstid på 80/90-tallet. De rørte jo alle og var å skue i nesten hvert et hjem på den tiden. Og for de som ikke var så tunge til sinns så var det bildet "The wings of love" som prydet veggene. Det var tider det!!

Her er eksempler på slike dype profil-statuser på Facebook:
"Det finnes stunder i livet der du ønsker at du kunne ta noen ned fra himmelen og tilbringe dagen med dem, bare EN gang til. Jeg vet at jeg har noen jeg skulle elske å gjøre det med. Om du har noen, kopier og lim inn dett til din status for å minnes alle som ikke er her lnger"

"Ett barn sa til sin mamma "mamma jeg malte ditt laken med leppestift" rasende slo hun sitt barn bevistløst. Senere angret hun på hva hun hadde gjort, og bad sitt barn om å "åpne øynene" men det var for sent. Hans lille hjerte hadde sluttet å slå. I soverommet på lakenet stod det...."MAMMA JEG ELSKER DEG". Legg dette på din status i en time for å vise at du er imot barnemisshandling!" (hvis man ikke gjør det......er man da for?)

Må jo si de minner litt om de tristeste "Frem fra Glemselen" sangene som Rita Engebretsen og Helge Borglund traff oss så rett i hjertet med. Du skjønte allerede etter første strofe at dette kommer til å bli nitrist. "I en sal på hospitalet......." snufs....

Gråtende barn

The wings of love

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar