torsdag 11. april 2013

Er det mulig å dyrke fram urter og grønnsaker på terrassen selv om man ikke har grønne fingre?




 Jeg har lenge ønsket meg en grønnsakshage, men har så absolutt ikke grønne fingre. Men nå har jeg bestemt meg for å prøve uansett. Siden jeg ikke føler meg skråsikker på at dette blir et vellykket prosjekt vil jeg ikke legge de helt store pengene i det. Før påske dro jeg til Plantasjen og kjøpte såjord og frø, det ble jordbær, tomat, agurk, vårløk, gressløk, timian, paprika og basilikum. Jeg klippet til en liten spade av en tom plastflaske, og fikk såjorda opp i tomme juice/melkekartonger uten alt for mye søl.
Jordbærfrøene skulle dekkes til med plast, så da dekket jeg kartongen med plastfolie. Ungene gleder seg veldig til å plukke jordbær på terrassen, og jeg håper jeg klarer å innfri forventningene.
 
Etter en og en halv uke har i alle fall noe grønt kommet opp i de fleste kartongene. Men jeg er litt redd for at jeg ikke skal klare å holde liv i de til de kan høstes. Neste steg blir nå å skaffe krukker, jord og gjødning, slik at de kan få best mulig vekstvilkår på terrassen etter hvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar